22 Ekim 2010 Cuma

V FOR VENDETTA FİLM REPLİKLERİ



''Hatırla, 5 kasım’ı hatırla
Barut ihanetini ve komplosunu
Zaten aklım almaz
Barut ihanetinin neden unutulacağını
Ama ya adam?
Biliyorum, adı guy fawkes idi…
Bu ülkeye neyin unutulduğunu anımsatmak için.
400 yıldan fazla bir süre önce, bu vatansever, kasımın 5′ini…
Ebediyen hafızamıza kazımayı diledi.
hayali, eşitlik, adalet ve özgürlüğün kelimelerden öte olduğunu…
dünyaya anımsatmaktı.
kelimeler görece kavramlardır.
Eğer bir şey görmüyorsanız..”

***bu maskenin altında etten daha fazlası var. bu maskenin altında bir fikir var! ve fikirler kurşun geçirmez!..
***"Dans edemeyeceksem devrim benim devrimim degildir"
***Dans etmeden yapılan devrim yapılmaya değer değildir :))


***Bu film hakkında ne diyebilirim ki...En çok etkilendiğim ve gerçekten en çok beğendiğim karakterdir "V". Onun düşünce dünyası beni büyülemişti, diyalogları için tekrar tekrar izlenebilecek nadir filmlerden biridir bana göre...Bende elimde kağıt kalem not alma isteği uyandıran filmdir aynı zamanda.Onun en ufak bir cümlesi bile etkileyici bana göre "İnsanlar hükümetlerinden korkmamalı, hükümetleri insanlarından korkmalı." derken durup bir düşünüyorsun şuandaki dünya düzenine bakıp lanet ediyorsun."Bu maskenin altında etten fazlası var.Bu maskenin altında fikir var ve fikirlere kurşun işlemez." derken de ona sonsuz bir saygı duyuyor, kan davası olarak başlamasına rağmen o müthiş karizmasıyla yarattığı devrimden o kadar çok etkileniyorsun ki...Bence bu film anlatılmaz izlenir ama kesinlikle bu filmi anlayacak kişiler tarafından izlenmelidir!Son olarak filmden bir diyalog aktarmak istiyorum:

V: Binalar semboldür, yok etmenin bir sembolü.Sembollere insanlar güç verir, tek başına semboller anlamsızdır ama yeterli sayıyla binaları uçurmak dünyayı değiştirir!

Evey: Buna inanabilmeyi çok isterdim ama ne yazık ki dünyanın iyi yönde değiştiğini hiç görmedim... 
fikirlerin gücüne bizzat sahit oldum.
fikirler adina öldürülen ve
fikirleri savunurken ölen insanlari gördüm.
yalniz,
bir fikri öpemez
ona dokunamaz
veya onu tutamazsiniz.
fikirler kan aglamaz.
aciyi hissetmezler.
sevmezler.

bu maskenin altinda bir yüz var...
ancak benim degil.
ne altindaki kaslardan daha "ben"dir o yüz...
ne de altindaki kemiklerden.
bu maskenin altinda
etten daha fazlasi var.
bu maskenin altinda
bir fikir var!
ve fikirler kursun geçirmez!..


***Bir erkeğe yaraşan her şeyi yapmayı göze alırım;ama daha fazlasını göze almak erkeklik değildir..

*** Uzunca süre maske takarsan altındaki kişiliği de unutursun...


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder