22 Eylül 2014 Pazartesi

BENİM ADIM KHAN FİLMi ÖZETİ VE REPLİKLERİ




***Bollywood sinemasının çektiği en önemli filmlerden biri Benim Adım Khan filmi. Oyunculuklar, konu, sosyal mesajları ile tam anlamıyla kült bir eser diyebiliriz. Film, iyi insan olmayı ve yüreğinde nefret taşımamayı, masum insanlara zarar vermemeyi İslamiyetin en temel hususlarından biri olarak sayıyor. Bu açıdan bakarsak, bizim de yaşantımızda bazı şeyleri gözden geçirmemiz gerekiyor gibi geliyor bana. Filmin ana karakteri Rızvan Khan otizm rahatsızlığı olan, Müslüman bir ailenin çocuğu. Otizm hastaları genelde asosyal, kalabalıktan korkan, belli hareketleri yineleme sorunu olan insanlardır. Bu tür insanlar doğal olarak sosyal yaşamda pek fazla yer edinemezler. Hatta, garip davranışları kötü insanlar tarafından alay konusu olabilir bazen. Rızvan'ın filmde aşık olduğu Mandira isimli bayan ise, yüreği koskocaman bir insan. Yani yüreği sevgi ve şefkatle dolu. Gerçek hayatta böylesine kocaman yürekli insanlarla hiç karşılaşamadım doğrusu. Ütopya gibi görünse de bir yerlerde böyle insanlar vardır umarım. Bence, böyle insanlar kaplerinin temizliğiyle insanlık içinde parıldayan yıldızlar gibiler. Neyse konumuza dönelim :)

  Zamanla Mandira da Rızvana aşık oluyor ve evlenmeye karar veriyorlar. Rızvanın kardeşi bu evliliğe karşı çıkıyor. Nedeni ise Mandiranın Hindu olması ve diyor ki: Bir Hindu ile evlenemezsin, onlar bizden farklı. Rızvan da: Mandıranın çok iyi bir insan olduğunu ve önemli olanın da bu olduğunu anlatıyor. Tabi evleniyolar ama kardeşi de bir süre Rızvana küs kalıyor. Bu sahnede annesinin Rızvana daha küçükken öğrettiği sözler akıllara geliyor:

+++Sakın şunu unutma oğlum. Dünyada sadece 2 tür insan vardır. Hep İyi şeyler yapan iyi insanlar, bir de kötülük yapan kötü insanlar. İşte insanlar arasındaki tek fark bu. Başka fark yoktur...

***Yine filmde bir sahne var ki, bahsetmemek olmaz sanırım. Annesi küçük Rızvana 2 tane resim çiziyor. Birinde adamın biri diğer adama şeker verirken, diğerinde ise adamın biri diğer adamı dövüyor. Ve soruyor annesi: Bu insanlardan hangisi müslüman, hangisi hindu. Rızvan da resimlere bakıyor ama doğal olarak bir cevap veremiyor çünkü iyi müslüman, kötü hristiyan, iyi hindu diye bir ayrım olmaz. Ya iyi insansınızdır ya da kötü insansınızdır. 
+++Kuran-ı Kerim şöyle buyurur...Bir masum insanın ölümü, insanlığın ölümüdür. Allah'a yakın olmanın yolu nefret yada savaş değil, kesinlikle sevgidir...
+++Benim adım Khan ve ben terörist değilim...
***Rızvan karakterinin başından geçenlerin bir kısmı ütopya gibi gözükebilir. Ama Ceylan Ertem'in dediği gibi; ''Ütopyalar güzeldir. Ben bir kadın sevdim ki, evim artık gül kokar'' :) Film kurgusal bir hikayeden oluşsa da, imkansız dediklerimizi gerçekleştirmiş birçok insan var. Önemli olan ütopyalarımızın peşinden gitmek, mücadele etmek sanırım...Herkese iyi seyirler..

4 yorum :

  1. sayın kaan filminizi izledim gerçekten güzel

    YanıtlaSil
  2. bana birşeyler yazarmısın lütfen sizinle yazışmak istiyorum filminizi 12,15 civarda beğenerek izledim

    YanıtlaSil
  3. ben 19 yaşındayım

    YanıtlaSil
  4. Merhaba. Yandaki iletişim formundan bize ulabilirsiniz. Tşkler

    YanıtlaSil